Slik blir vaskerommet

Mood Board

I går reiste jeg rundt for å få tak i flis til vaskerommet vårt. På vaskerommet har vi valgt å gå for en rimelig flis, og valgte havnet på en rustikk og litt røff 60×60 flis fra Right Prize Tiles, med en lysere mosaikk variant til å ha i dusjen.

Vaskerommet skal innredes med et ganske stort kjøkken, og her skal vi faktisk ha det nye grønne (mørkere enn tegningene under) kjøkkenet fra IKEA som heter BODARP. Dere begynner kanskje å fatte at grønn er min lykkefarge, så jeg gleder meg til å kline til med denne fargen inne på vaskerommet.


En rød tråd i fargevalg 

En ting jeg er svært opptatt av når jeg planlegger huset og rommene inni, er at alle farger jeg velger til huset blir en fin palett til sammen, jeg står ikke å velger farge til ett og ett rom, da kan det fort bli litt rotete og man mister helhetsinntrykket. Jeg holder meg til tre grunntoner i en varmgrå tone, og velger ut noen farger som frisker opp paletten, men allikevel holder en viss balanse. På den måten føles det som om hvert rom harmonerer med naborommet, spesielt nøye er jeg på at rom som møtes også møtes i fargevalg.

Flisvalg
Teorien om at alle fargene jeg velger ut til huset skal harmonere med hverandre, tenker jeg også når jeg har plukket ut flis. Vi kommer til å få 8 forskjellige flis som skal inn i huset, men alle de 8 flisene går svært godt sammen stilmessig og i fargetoner.

Vaskerom, inngang og bad nummer 2 i ett

Dette rommet er virkelig at alt mulig rom. Et rom jeg har savnet i veldig mange år nå. Her blir grovinngangen til huset, der vi og bikkjene kan springe ut og inn døren. Sølete hunder kan spyles i dusjen, og tørke før de springer igjennom resten av huset. Vi har plassert doen slik at barn kan springe på do uten å måtte kle av seg når de er ute å leker. Dette rommet blir også perfekt med tanke på at vi bader mye i boblebad utendørs, da vi slipper å dra vann igjennom hele huset. Skittentøyssjakt fra andre etasje rett ned i høyskapet på vaskerommet gjør det forhåpentligvis enklere å holde unna klær som samler seg i alle rom.

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

15 kommentarer
    1. Så flott🤩 Hvordan tenker du å tørke klær? Bygger liknende vaskerom selv, så kjekt med inspo😊

    2. Hei
      Vi bygde hus for 2 år siden og laget et omtrent tilsvarende vaskerom/ grovkjøkken som dere. Det er såååå utrolig praktisk, og husets mest brukte rom. Gled deg. Dette er vel verdt bruk av m2.
      Fortsatt lykke til med byggingen. Det er gøy å følge deg.

    3. Vi fikk plassbygd baderomsinnredning på våre to bad grunnet skråtak og valgte Ikea Metod skrog med grønne Bodarp fronter som høyskap. Flisleggeren la fliser rundt skrogene. Vi er såå fornøyd! Har lysegrå fliser og det ble kjempelekkert med grønnfargen.
      Vi har vaskerom i kjelleren og fikk dessverre ikke til klessjakt, men noen ting må man bare tåle når man kjøper gammelt hus. Vaskerom ved inngang har alltid vært en drøm.

    4. Så fint! Anbefaler virkelig takhengt tørkesystem. Vi har fått en ny hverdag etter vi monterte for 2 år siden. Så mye ryddigere😄

    5. Så ut som et praktisk rom. Litt større enn vårt, som er litt trangt til klestørking.

      Vi har sjakt fra bad i 2. etg og ned i et skap på vaskerommet. Det er helt genialt. Barna legger skittentøy i den selv, så kan jeg sortere når det passer 😊

      Anbefaler Tørkis baljer fra IKEA til å ha i skapet til sortering til forskjellige vask. Vi har en på toppen som tar i mot klærne. Så har vi 6 stk i rommene under. De kan bøyes alle veier og passer perfekt i 40x 60 skapene til IKEA. De tåler også fuktige klær og er kjekke å ta med bort til vaskemaskinen.
      Lykke til videre med prosjektet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg