#spresyglede til Norges land

Drømmen min, jeg har fått det til. Jeg sprer syglede til Norges land! 

I går leste jeg høyt fra syboka til pappas store glede, jeg leste fra de første sider: Min historie, alt har en begynnelse. Med innlevelse i stemmen leste jeg så godt jeg kunne fra den tiden  jeg hadde to prematursmå jenter i armene, fra den tiden søm ble min store lidenskap.

Det at jeg har gjort boken såpass personlig gjør at jeg er spesielt glad i denne boken, den kunne ikke vært skrevet av noen andre, for hele boken er historien på min syreise. Jeg refererer ikke bare til den personlige teksten i starten av boken, men også sykonseptet som forteller om min reise i stoffene og sømmenes verden. Det er nemlig slik jeg alltid har jobbet med mønster. Jeg har kjøpt et mønster, sydd en kjole, nesten gang har jeg tegnet om armen, gjort dem korte i stedet for lange, for så å få en helt ny kjole. Og slik har jeg utviklet mønstre og ferdigheter. Til slutt endte jeg opp med å lage 12 mønsterdeler til en sybok, 12 mønsterdeler som kan settes sammen i ulike kombinasjoner som skaper over 50 ulike klesplagg. Jeg kom til 46 ulike klær, men allerede har dere som har kjøpt boka kommet opp med flere. For; Hvorfor ikke feste blusedelen til buksa, for å få en bukse med skjørt, eller; hvorfor ikke bare sette strikk i livet på kjoledelen for å lage et rent skjørt i stedet for en kjole.

@spresyglede 

Mitt store mål om å kunne Spre Syglede har jeg fått til, og det er noe jeg kommer til å fortsette med så lenge jeg har mulighet. Alt innen sømmens verden deler jeg på sykontoen jeg har på Instagram: @spresyglede 


#spresyglede

Det begynner allerede å komme mange bilder under taggen #spresyglede på Instagram. Dette er taggen jeg veldig gjerne ønsker at dere som syr klær inspirert av boken min eller bloggen min skal bruke om dere ønsker å vise fram det dere lager. Jeg er stadig inne og kikker på taggen for å se alt det fine som blir skapt. Dette har nå blitt en egen inspirasjonsside for meg, så jeg håper den kan være det for dere også.

Her er litt av det dere finner under taggen #spresyglede – Takk til alle dere som har delt


Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

16 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med lansering av boka! Var ikke i tvil om at den kom til å bli en suksess 😃 Du er utrolig dyktig og jeg skulle ønske jeg bare hadde 10% av ferdighetene dine. Jeg er ingen syerske, men min søster er, og hun får derfor denne i julegave! 🤩 Takk for at du tar meg med inn i din hverdag. Håper det går bedre pappaen din! ♥️

    2. Jeg har kjøpt og lest boka di, og nå vil jeg virkelig lære meg å sy! Det eneste jeg savner i boka er mengde stoff. Hvordan vet jeg hvor mye stoff jeg skal kjøpe til ulike plagg/plaggdeler? Eller har jeg oversett dette i boken? Super bok med gode forklaringer, nydelige bilder av flotte plagg!

    3. Forhåndsbestilte boken din, men venter fortsatt på at den skal dukke opp! Vet du sånn ca hvor lang tid det vil ta? Gleder meg veeeldig til å teste ut mønstrene dine, så er fristende å bare kjøpe den i butikk.

      1. Den burde vært hos deg allerede trodde jeg, har du sjekket om du har fått noen ordrebekreftelse? eller betalt for boken? I så fall ville jeg kontaktet ark om du ikke har mottatt boka 🙂

    4. Hei! Takk for nydelig bok- nå har jeg masse inspirasjon! Bare litt knapt med tid så det går litt trådt… men jeg savner en tabell over omkrets på bein og armer/håndledd. Har prøvd å søke litt på nettet, men ikke funnet det jeg har leita etter- kanskje jeg har søkt feil? Greit nok om du har ungen eller tilfeldigvis sammenlignbare klær tilgjengelig og kan måle, men når en ikke har det… har du en tabell du bruker som du vil dele?

      1. Hei 🙂 Tusen takk for tilbakemelding. Omkrets på ankler og håndledd er hos små er ikke så enkelt, fordi det er så utrolig stor forskjell, i alle fall på de opp til ett år. Jeg har dessverre heller ikke sett noen måleskjema for det noen steder. Så jeg tar det altså på øyemål selv. 🙂

    5. Heisann,
      jeg har sydd mitt første plagg fra syboka, og er kjempefornøyd!!!! En veldig fin bok, nettopp fordi den hovedsakelig har mønster for faste stoffer👌🏼
      I oktober skal jeg selge hjemmesydde barneklær på høstmarked på hjemstedet mitt, er det greit å sy noen plagg for salg utifra mønsteret i boka, så lenge jeg opplyser hvor mønsteret kommer fra?

    6. Hei 😊
      Bestilte boka di og fikk den i dag. For en flott bok! Rørende å lese om tvillingene deres 🥰Jeg er ei dame på 57, ingen syerske, men liker å sy på maskin. Dessverre har det gått mest i å reparere tøy og å sy gardiner. Div. klesprosjekt har ikke gått så bra pga litt for utålmodig og at jeg starta med for vanskelige prosjekter.
      Nå ser jeg fram til å lære nye ting av deg som er på alder med datteren min 👍

    7. Hei.
      Så tidligere i ett innlegg hos deg at her kunne vi bestille boken din, men finner ikke dette igjen, kan jeg fremdeles bestille boken her inne?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg