Vi tapetserer med stein – ble tårer

Nok et delmål nådd

Etter en time med hva jeg ikke kan kalle en helt problemfri tapetsering, rygget jeg noen meter unna og betraktet det hele. Bjørn Tore sto og balanserte på en stige for å holde taklisten opp mot taket, bare slik at jeg kunne se for meg hvordan det ferdige resultatet ville se ut. Da kom tårene… For første gikk det opp for meg at dette vanvittige prosjektet vi har begitt oss ut på, en dag kommer til å bli ferdig.

Tapet med ekte stein
Det er flere år siden jeg for første gang så denne tapeten, hos foreldrene til ei venninne av meg. Siden den gangen var både mannen min og jeg sikker på at denne tapeten skulle inn hos oss også.

I går kom den opp på veggen, slik av vi kan fortsette å montere opp kjøkken. Men før vi fortsetter ble jeg nødt til å se den lekre tapeten sammen med litt pynt og ta noen bilder, rett og slett stoppe litt opp og bare beundre at nok et delmål er nådd. Nå skal vi dekke hele veggen med plast og fortsette med all jobben som gjenstår uten at tapeten støver ned.

20 kommentarer
    1. Fy søren så fint 😍
      Dere er helt rå som tar på dere dette prosjektet, men jeg er helt sikker på at det blir råfint når dere er helt ferdig 👍
      Du har jo helt klart øye for dette 😊

    2. Flott tapet 😍 Bare et hint. Få den plasten under oppvaskmaskina fort som fy 😅 Når elektrikeren og rørleggeren vår ferdig fikk Den ikke under nemlig 🙈 og nå får vi dro ikke på plass 😅

    3. Jobbet i en tapetbutkikk for noen år siden. var flere av kundene som fortalte at de elsket den tapeten, men at barna dessverre også elsket å plukke av steinene… Så pass godt på hvis du har klåfingra barn 🙂

    4. Jeg har hatt den tapeten i mange år og den har tålt myyye mer enn hva jeg hadde forventet! Blandingen med kork og kråkesølv som gir illusjonen av stein er slitesterke materialer og GODT limt på.
      Ble litt tårer da den skulle på veggen og det var opp til flere tapetkniver som måtte bøte med livet😂
      Kan se at det er lurt å dekke den til under byggeprosessen, men da alt er klart ville jeg ikke hatt noen over den! Da mister du all «strukturen» i tapeten! Kan også si at den blir ikke støvete på den måten man skulle tro. Trodde jeg ville måtte støvsuge den minst en gang i uken, men det har aldri skjedd. Har også en liten jente i hus, men hun har aldri plukket på tapeten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg