Vilde vår lille solstråle – 10 måneder stor


Fotograf: FotoVrolijk

To små riskorn er alltid å se, sentrert i det lille ansiktet. Smiler hun alltid? Ja, dagen lang. Hun er vår lille solstråle.

10 hele måneder har hun rukket å bli.

Jeg vet at det for mange kanskje kan være sårt å høre at babytiden er fantastisk, men jeg har tvillinger fra før så jeg også vet at perioder med baby kan være tunge og tøffe. Jeg har tvilt på meg selv som mor og tvilt på forholdet under stressende situasjoner som hører småbarnslivet til – hvem gjør vel ikke det når man føler man ikke strekker til, ikke når inn, og går i minus med søvn.

Det er lenge siden babytiden nå, tvillingene har jo fylt seks år, men så kom baby nummer tre og jeg var bedre forberedt denne gangen. Rustet til søvnløse netter og babygråt. Det er bare det at det har ikke vært en eneste tøff dag med dette lille vesenet tilstedet. Noen ganger lurer jeg på om hun er sendt fra himmelen.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lagt bånd på meg, unngått å fortelle hvor himla fantastisk disse ti månedene  har vært. For selv om vi ofte ser for oss en babytid som det vakreste på jord, så er det ofte mye tøffere og vanskeligere enn man kunne forestille seg det. Det er for mange så tøft at det i enkelte situasjoner kan føles slemt å si at denne babytiden ikke har vært annet enn fantastisk.

Kanskje er det fordi jeg sammenligner livet nå med et liv med to babyer, kanskje er det fordi jeg er tryggere i rollen og mer erfaren denne gangen, eller kanskje er det fordi vår alles favorittjente i huset gjør hver eneste dag til en god dag på grunn av det hjertegode smile, den varme latteren, den nydelige applausen hun øser ut med, og de nydelige fingrene som vinker til oss så fort vi kommer inn i rommet. Kanskje er det kombinasjonen av alt det som gjør at livet med Vilde i huset har ført fire mennesker enda tettere sammen, med flere latterutbrudd enn noen gang, og en kjærlighet som sprenger grenser

Det finnes ikke ord sterke nok til å beskrive hennes vesen, vår aller kjæreste Vilde, solstrålen av en solskinnsbolle. 

Fotograf: FotoVrolijk

En megastor takk til Ada Vrolijk for at du gang på gang klarer å knipse blinkskudd av det mest verdifulle jeg har


 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

12 kommentarer
    1. Hun er nydelig! ♡ Men syns det er sykt spesielt og alltid fremme henne!! Vet du er like glad i de andre to, men det er hele tiden vilde, vilde, vilde!!
      Akkurat som Villapaprika med sin yngste paprikajente! Det tar seg ikke noe bra ut.

      1. Synes det er sykt spesielt å trekke en slik slutning 🙂 Tross alt har jeg skrevet om mine enestående tvillingjenter i 6 år, og blad du nedover siden så er det ikke lenge til du møter ett innlegg om twinsa og ikke Vilde. 😛

      1. « det mest verdifulle jeg har» du mener neppe å gjøre forskjell men det du skriver kan leses som om det er det

    2. Mina og Camilla: Stine skriver ikke «hun mest verdifulle jeg har», men «det» som i denne settingen betyr familie. Ada har tatt bilder av hele familien.

      Når det er tvillingene sin bursdag, handler innlegget om dem, er det en stor dag for Vilde, så handler blogginnlegget om henne. En baby er altoppslukende, og det hadde vært rart om Stine som forelder skulle tilbringe like mye tid og energi på 6-åringene som med hun på 10mnd.

      Stine du har all rett til å være stolt over Vilde, og hun virker som en utrolig hærlig baby!

    3. Jeg og var så heldig å ha en helt fantastisk babytid med min lille (som nå er 4 år). Ikke en eneste våkenatt, aldri mangel på søvn, aldri noe stress og mas, aldri tannproblemer, veldig lite sjuk.
      Føler det kan være vanskelig mange ganger å fortelle at alt bare gikk på skinner hele tiden når folk slet med alt mulig med en baby i hus.
      Så den slitsomme tiden med barn kjenner ikke jeg til, heldigvis:) kos deg med den lille store babyen din, hun er nydelig❤️

    4. Hun er helt nydelig! ❤️ Og ikke bry deg om kommentarene ovenfor her, jeg har fulgt bloggen din lenge og vet at du er like stolt av alle jentene dine. Det er herlig å kunne variere hvem du «dedikerer» innlegg til, enten det er jentene, mannen eller noen av de nydelige dyrene dine. Så ikke slutt med det 😊

    5. Vilde er nydelig, skikkelig solstråle <3 smilet går bredt om munnen når du har lagt ut noe av henne på snapchat, hun er jo alltid så fornøyd. Jeg venter ei jente i Juli, og gleder meg bare mer når jeg ser dem skjønne videoene av vildemor :)<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg