Voksensøm i all barnesømmen

Etter å ha gått ut av tellingen på antall barneklær jeg har sydd den siste tiden, som følge av syboka jeg jobber med, så var det så vanvittig deilig å bare sette meg ned og sy en ny kjole til meg selv i dag.

Kjenner du igjen kjolen ? 

Dette er virkelig favorittkjolen min, så nå har jeg sydd fem utgaver av den. Det er jo en kjole jeg har tegnet mønsteret til, så med mønsteret liggende er det så lettvint å gå for akkurat den, framfor noe nytt. Denne kjolen er den ultimate kjolen jeg har i klesskapet, for den funker like bra til hverdag som til fest

I dag har jeg sydd kjolen i et linstoff, lagt på 15 cm på lengden, og sydd et knytebelte til – det er ikke så mye som skal til for å få den litt annerledes enn de som allerede henger i skapet. Bare det å byttet ut Crepestoffet med lin får kjolen til å virke ganske annerledes

Mitt mest solgte voksenmønster
Denne kjolen, som jeg enkelt og greit har kalt “Løstsittende kjole” er også den mest solgte modellen jeg har laget til dame. Jeg har fått bilder av at folk har sydd den som bluse også ved å gjøre den kortere, og de blir så fine 😀 Så takk til dere som har delt bilder med meg.

Både syveiledning og mønster til kjolen i størrelse S til XL kan du finne her 
 

Andre syoppskrifter finner du her 

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

2 kommentarer
    1. Så flott. Denne kjolen har jeg sydd en av, og vet jeg kommer til å sy flere. Jag har et linstoff liggende, så dette var et godt tips.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg