Hjemmelagde Pom Poms til barnerommet

Dagen i dag har vært fantastisk. Søsteren til BT hadde så lyst til å passe jentene i dag så jeg kjørte de til sin tante halv 11 i dag tidlig. Min venninne lurte på om jeg var hjemme og ville ha besøk, men siden jeg hadde barnefri hadde jeg bestemt meg for å ta en shoppingrunde, så hun ble i stedet med på den. Enda en venninne spurte om å komme på en kopp kaffe og en tredje venninne spurte tidligere denne uken om å komme på besøk til jentene og meg i dag, som vi heller utsatte til en dag hvor jentene også er hjemme. Så jeg føler at i dag var dagen jeg kunne hatt en liten fest i hjemmet med gode venninner. Men i stedet ble det bytur med en av dem. 

Siden jeg er sammen med barna mine mer enn de fleste andre mødre er når barna er over året, er det helt utrolig deilig å ha litt tid for seg selv, eller enda bedre, litt tid med bare en annen jevnaldrene venninne. Vi trasket rundt i Tønsberg by i flere timer, kjøpte litt dill og dall og spiste en bedre lunsj på Havariet. 

Det har vært utrolig mange husprosjekter den siste tiden, og vi er ikke ferdige, men jeg kjente at jeg trengte å ha noen nye inneprosjekter også. Det er meldt kaldere fremover, og da er det ikke like spennende for de små å være like mye ute som vi er når varmen og solen gir oss energi. Jeg oppdaget også en stoffbutikk jeg ikke viste om i Tønsberg for noen uker siden, så jeg trur jeg klarte å bli dagens beste kunde der i dag. Fornøyd som jeg ble trasket jeg ut igjen med en bærepose full av stoff.

Jeg var også oppom Panduro og kjøpte silkepapir, jeg har lenge drømt om lage pom poms til jentenes soverom etter å ha sett mange på IG som har vist frem sine. Det tok vel ikke mer enn 1 minutt fra jeg kom inn døren til jeg satt og brettet silkepapir. Jeg gikk rett forbi alt rot og skrot jeg kanskje heller burde fokusert på, men en ting har jeg lært og det er at rotet forsvinner ikke, så det kan jeg ta igjen senere i kveld. 

Jeg tenkte jeg kunne vise dere hvordan man lager pom poms, for det er utrolig enkelt. 

Det du trenger er noen pakker med silkepapir, litt ståltråd, en snor til å henge opp den ferdige pom pomen og en saks. 

Det bør være ca 10 silkeark til hver pom pom for å få den fyldig nok. Brett de ti lagene med silkepapir fra kortsiden slik du bretter en vifte. 

Når du er ferdig med å brette finner du midten og “låser” arkene sammen med en bit ståltråd. Fest en snor til den ene siden slik at du har noe å henge den opp med. 

Klipp til endene, enten i bue eller i spiss. 

Så begynner du FORSIKTIG å dra ut et og et ark. 5 ark på hver side, så snur du den rundt og gjør det samme på den andre siden. Hvis dere trenger hjelp til å se hvordan dette gjøres søker du opp pom poms på youtube, der ligger det mange filmer som viser deg.

Enkelt er det og en kjempe herlig pynt til barnerommet. 

God helg alle sammen, på tide å hente mine to skatter <3

20 kommentarer

Siste innlegg