GRATULERER med PERLEBRYLLUP’sDag

Kjære svigers! 30 år som mann og kone – jeg kjenner jeg beundrer dere, og alt jeg kan gjøre er å krysse fingrene for at jeg en dag kan oppleve den samme dagen^^, 

– min kjære svigerfamilie og tvillingene i magehulen – 

Det å skulle finne på en gave til noen som egentlig har alt de trenger er ikke lett. Så vi tre jentene (søsteren til BT, forloveden til broen til BT og meg) gikk sammen for å spekulere ut en passende gave. Vi endte opp med å kjøpe et lite tre som symboliserer 30 år gifteskap og skal vokse med kjærligheten fremover i tid og som kan være et minne i mange mange år, om ikke generasjoner. Og siden 30 års bryllupsdagen også kalles perlebryllup laget jeg en liten kreasjon som vil minne de om denne dagen. 

Jeg hadde to fersvannsperler som jeg fikk da jeg var i Kina noen år tilbake. Vi var å kikket et sted hvor noen av verdens dyreste perlesmykker blir laget og solgt. Og de viste oss hvordan de plukket ut perlene, disse perlene vi fant kunne vi ta med oss hjem. De har støvet ned i smykkeskrinet mitt så det var hyggelig å kunne gi de bort som en verdifull gave. Jeg tenkte å dele denne gaven med dere som inspirasjon til andre som feirer lengre giftemål. Man kan jo bruke andre ting en perler i dekorasjonen, eks: ved et sølvbryllup kan man pynte med noe i sølv, osv. Du kan se hva de forskjellige bryllupsdagene heter HER, og da er det ingen grenser for gaver man kan lage. 

– varer fra plantasjen –

– varer fra nille – 

Det hele er veldig enkelt. Som du ser på bildet under har jeg lagt de lyse stråene i betongdekrasjonen, så helte jeg sanden fra Nille over. Silkebåndet festet jeg rundt, jeg limte endene fant til beotongsirkelen. Så knøt jeg er slufse som jeg limte på over skøten på båndet under. Dere kan se hvordan man knyter en slik slufse på youtube-filmen min HER

Jeg hadde noen papirblomster liggende fra panduro, disse limet jeg på betonghjertene med perlene på toppen. 

Til slutt pyntet jeg med litt flere blomster og pellet av perlene på en dekorasjonsteip fra nille til å sette i midten av hver blomst. 

Dette er i hvertfall et forslag til en enkel men anneredes gave til noen som allerede har alt 🙂 

Ettermiddagen brukte vi på god mat og feiring

 

9 kommentarer

Siste innlegg