Strikk

Denne dagen her altså. En av de dagene jeg håper snart er over. Jeg har vært helt skuttkjørt fra morgen av. Hode som dunker, hals som verker og nese som renner. Jeg la meg ned i sofaen da jentene sov dagluren og jeg følte bare at jeg ikke orket å gjøre noe som helst. Jeg har ikke løftet en finger for å gjøre dagens husmorsarbeid. I stedet kledde jeg på jentene masse klær og gikk ned til naboene etter dagluren. De er ikke hjemme på dagen, men de har jo et paradis av en hage som jeg spurte om vi kunne låne litt. Det enkle er ofte det beste, jentene kunne gå ned selv, Tyra fikk være med og i naboens hage kunne vi hoppe på trampoline, leke i sandkassen og skli på sklie. Faktisk ble den ene pusen vår med oss ned også. 

Da jentene ble lei satte vi oss i bilen. Jeg hadde ikke handlet middag så vi måtte avgårde. Vi prøvde ut et nytt lokalt kjøpesenter i dag i Åsgårdstrand. Jeg skulle ha Drops garn, for jeg skal prøve å stikke litt, og det finnes på det det kjøpesenteret. Tenkte at det passer perfekt å kjøpe garnet i dag så jeg kan ta en rolig kveld i sofaen.

Jeg måtte også innom en klesbutikk for barn der, de solgt Noa Noa, og gud, så mye fiiint! Måtte ha med et par stikka jakker til jentene.

 

<3

27 kommentarer
    1. Hva skal du strikke??
      Nydelige jakker <3 Hvordan er de i str? Kjøpte noe fra Noa noa i København i sommer til lillesøster; 92 var det minste jeg fikk tak i der, så da kjøpte jeg for våren 2 tynne gensere og en pen shorts. Shortsen passer nå sammen med 86 tøyet.

    2. Åh, de var nydelige !! Elsker noa noa sine barneklær.
      Denne tror jeg snuppa mi må få.. Kan jeg spørre hva den kostet? 🙂

    3. Lurer veldig på hva du skal strikke?? 🙂
      Mitt absolutte favorittgarn ♥
      Big Merino er en god nummer 2.

    4. Åh, det var fine jakker!
      Håper vi får se resultat av skjerfet du skal strikke:-)
      Masse god bedring <3

    5. Har nettopp begynt å lese bloggen din og jeg må bare si at denne bloggen er den beste jeg har lest! 😉 nyttige og fine innlegg! Spessielt innleggene der du vise hva du har sydd og lager en “oppskrift” på det som du deler med oss lesere! ❤️ kjempe bra blogg 👍❤️

    6. Åå, det garnet så deilig ut ^^, Kommer til å bli et herlig skjerf! Er det til deg eller jentene dine? Skulle ønske jeg hadde noen søte prinsesser som dere, å kle opp, men får vente til studenttiden er over ^^, Nydelige jakker uansett! Håper du får en nydelig avslutning på dagen, skjønne Stine! Det fortjener du så absolutt! Er forresten veldig spent på hvordan kolleksjonen din blir. Du er så flink!!

    7. Så koselig å se at du har kjøpt garn og skal begynne å strikke. Det garnet er kjempemykt og godt😄 gleder meg til å se resultatet😄

    8. Mari: åh, nå ble jeg så glad her jeg sitter med strikkepinnene, det blir til jentene ^^, nå har kvelden heldigvis roet seg, Otilie har kastet opp på hele meg, så var litt kaotisk en periode. Håper hun bare er frisk igjennom natten nå, stakkar snuppa <3 tusen takk 🙂

    9. Kari Lise Svensrud: ^^, ja, men du burde kanskje holdt kurs for meg. Egentlig lurte jeg på hvilket garn du har brukt på luene. Jeg prøvde nemlig å finne samme slik at det matcher med dem, men fargene til drops ble feil 🙂

    10. Åå, så heldige jentene dine er ^^, Har laget en lue med dropsgarn, og den er så god! Så det blir nok et veldig fint resultat. Stakkars lille, håper virkelig det går fort over. Og ikke minst at ingen andre blir smittet. Gleder meg til å hente mer inspirasjon her i morgen ^^, Ha en riktig god natt!

    11. Hvis du vil, Stine, kan jeg sende et nøste av hver av fargene til deg eller strikke et skjerf med en uglebord som pynt nederst på skjerfet slik at det blir et sett

    12. Så koselig at dere fikk lekt litt i hagen i går da! 🙂 Kom ned når vi er hjemme også da, så vi kan henge med ut å leke og drikke kaffe! 😉 Og ta med strikketøyet ned en kveld!! Jeg holder på å strikke tøfler! 🙂 Ha en fin dag!

    13. Nabo`n: Ja, takk for lånet ^^, Problemet er bare at dere aldri er hjemme, Haha! Kanskje vi skal flytte på oss. Gubbene i et hus og vi i det andre så blir ingen alene, verken barn eller voksene ^^,

    14. Glemte helt å svare på hva slags garn jeg brukte på luene. Det heter Mor Aase bomull/ull og kjøpes på Rema. Det er ikke alle Rema-butikker som selger garn, men hvis du googler det vil du finne en oversikt over hvilke som gjør det😄

    15. Har du permisjon et år til? Eller er du heldig som ikke jobber, som har mulighet til å være hjemme med snuppene dine?

    16. Hva med at vi slår sammen gårdene? 😉 Så kan vi pusle med vårt, sånn som vi har drømt om. 🙂 Jeg stemmer for den! … men inntil vi får til det.. får vi ta noen playdater og noen strikkekvelder. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg