Buksedressen, NÅ I GUTTEMODELL

Først og fremst, tusen takk for allle gratulasjoner jeg fikk i går på bursdagen min 😀 Så utrolig hyggelig at så mange tok seg tid til å skrive en liten hilsen. 

Jeg har det ganske så travelt om dagen med å få ferdig nye modeller til høstkolleksjonen. Den nye jentemodellen føler jeg sitter, med all den positive tilbakemeldingen som kom fra dere.

Til morgen i dag startet jeg på en guttemodell. Jeg har nemlig veldig lyst til å lage en gutteversjon av buksedressen. Og det er egentlig mange grunner til det. Da jeg spurte dere hva som var ønsket av gutteplagg, kom “et plagg til å tre på utsiden av en strømpebukse og body” opp flere ganger. Personlig er jeg veldig glad i hele plagg som ikke glipper på magen. Jeg ville også lage en modell som matcher med jenteversjonen, både fordi søsken-maching er nydelig og fordi jenteversjonen har blitt mitt lille varemerke.

Jeg har vridd meg i hode såå mange ganger for å lage jenteversjonen om til en tøff gutteversjon. Og med litt ideforslag fra mamma (læremesteren min) kom vi frem til en skisse som jeg i dag har sydd.

Så her har dere første prøve. Den er laget med litt tilfeldige stoffer (det jeg hadde i skapet), så det viktigste nå er å se om modellen treffer dere guttemammaer.  

Vel guttemammaer, hva synes dere om buksedressen til gutt? 

81 kommentarer
    1. den var kjmepefin! Men hva med å ta den skjøten(hvor det blåe og hvite stoffet møtes) litt lengre ned? Kanskje det blir litt mer guttete da?😊

    2. Den er kjempefin – men hadde den blitt enda litt mer guttete om den hadde blitt litt smalere? Ikke SMAL – for den skal jo være komfortabel og lett å leke i, men en litt smalere fasong? Uansett ; KJEMPEFIN dress…

    3. Kjempefin buksedress 🙂
      Jeg ville kanskje hatt den litt smalere til min lillemann da.
      Så den blir litt mindre “jentete og kjolete”.
      Ikke negativt ment altså ♥

    4. Kjempefin! Veldig vanskelig å få tak i hele sommerdrakter til gutt, så denne tror jeg nok vil gå unna ☺️

    5. Personlig ville jeg gjerne hatt den i “jente” farger også jeg da 😊😉 veldig fin! Kanskje om den kommer i no brun/grå toner, så passer dne jo ypperlig med rosa inni 😁c

    6. Den var knallfin! Jeg ville kjøpt den til min gutt 🙂
      Jeg kunne tenke meg å sett en versjon med det blå stoffet litt lengre.Jeg vet ikke, men kanskje det hadde gjort den litt ekstra “guttete”?

    7. Kjempefin, og ser behagelig ut 🙂 Kunne jo kanskje både vært med korte og lange ben, som en sommervariant 🙂

    8. Hei, først gratulerer med gårsdagen. Så flink og kreativ du er. Jentebuksedressen var kjempeflott. Nydelige detaljer. Ja alt. På guttebuksedressen likte jeg innholdet i den og skjorteløsningen øverst, men jeg synes på guttene at høyt liv ikke passer. Mulig bare jeg er gammeldags. Jeg tror
      personlig den hadde sett finere ut om stoffskiftet kom
      lengre ned. I livet ca, og med f.eks påsydd detalj som belte
      tror jeg den kunne blitt kul. Dongristoff er fint. Tror slikt
      stoff nede og f.eks gult, grønt, oransje ville blitt fint oppe,
      men det er du som er designer og som har masse lesere.
      Så stol på egen smak. Veldig mange liker det du lager.og med knapping i skrittet blir den praktisk også 🙂

    9. Kjempe fin. Men tror (etter min smak) den kanskje hadde blitt finere med lavere liv og speilvendte farger (mørk nede, lys oppe).

    10. Den var utrolig fin! Synes den så skikkelig kul og retro ut med den fine kragen! Du er kjempe flink!

    11. Var veldig søt, men tror jeg synes den hadde vært finere i shortslengde. Litt sånn ballongshorts som går til lårene:))

    12. Jeg har lenge ønsket du kunne lage noe guttetur,for du er jo så flink. Men syntes denne var veldig posete,og ville nok ikke brukt den på min lille prins.Føler mye stoff kommer i veien.

    13. Gratulerer med overstått dag😊nydelig buksedress akkurat slik som jentemodellen! Vil veldig gjerne ha ein slik til min lille gut om denne kommer for salg!;)

    14. Enig med de andre om at den blir litt “kjolete” når den er så vid. Ville også hatt den smalere uten at det blir slim fit.

    15. Enig i at det hadde vært mer guttene med skjøten lenger ned og litt smalere:) ellers kjempefin 😀 elsker fargene, synes blått oppe og beige nede er helt perfekt. Ellers må jeg bare si at vesten du sydde til nevøen(?) din for en stund siden var helt nydelig!! Noe sånt hadde sikkert falt i smak hos guttemødrene:)

    16. Hei, gleder meg til å se fortsettelsen. Du er flink, og det krever en del jobb å finne det optimale. Og skal det fungere må det også være behagelige klær, det skal være mykt, ledig og se bra ut. Som mamma vet du at dette er viktig og det er bra, og den dressen er sikkert veldig behagelig. Du
      har jo litt lengre erfaring med jenteklær, men dette blir du å klare 🙂

    17. Brettekant nede på bena som det er på armene, ev. ribb? Synes sånn strikk nede på bena ofte sklir opp, ev måtte den vert laget for å være kort i beina. Mangler noe i overgangen der det er blonder på jentemodellen. Ev. en pyntevest (bare på fronten) som henger nedenfor skjøten om du forstår?

    18. Litt lavere på fargeskillet. Men det første som slo meg er at den skulle vært litt lengere i ryggen også. Sånn at den ikke går fullt så høyt opp i skrittet. Og litt smalere i fasongen. Gleder meg til å se det endelige resultatet. Lykke til!

    19. Kjempefin! Men syns nok kanskje som flere har skrevet at den blir litt for jentete og “kjolete”. Smalere og skjøten lenger ned 🙂

    20. Kjempetøff! Gøy med gutteklær!
      Enig i at litt smalere kunne blitt fint, og kanskje et pyntebelte, evt løpegang med knytesnor for eksempel? Hva med matchende “emillue/hatt” som tilbehør? Eller tversoversløyfe med strikk 😊

    21. Som mange andre sier; skjøten litt lenger ned om mulig (min gutt på 6 måneder har ikke spesielt med mage, så tror det hadde gått fint her!). Og evt byttet om på fargene, slik at det hadde sett ut som dongibukse med skjorte:-D Kjempe fin og tøff modell! Håper virkelig du kommer med gutteklær i neste kolleksjon 🙂

    22. Kjempefin! Men tror jeg ville hatt livet lengre ned 🙂 og muligens shorts istedet for bukse, slik at man kan ha strømpebukse som vises under 🙂 den falt i smak hos meg, men kunne hatt litt endringer☺️
      Hilsen gutte mamma til en 1 åring 🙂

    23. Så flink du er 🙂 imponerende!
      For at jeg skulle kjøpt den til min gutt, ville jeg ha hatt den, som flere skriver he, smalere, lavere liv, uten krage, og andre farger ☺️
      Et ønske er en litt mer type “snekkerbukse-fasong” om du skjønner hva jeg mener 🙂 vanskelig å finne til litt større gutter..

    24. Så utrolig kul den var, å ikke minst så den veldig behagelig ut:):). Noe jeg kunne tenkt meg å brukt til min gutt ja:):)

    25. jaaa, kjempe fin 😀 😀 Skal jeg være pirkete så kan jeg si meg enig med de som vil ha fargeskillet litt lenger ned(men skjønte det kunne bli vanskelig) og en smule smalere. Men det trengs ikke, jeg ville absolutt brukt denne 🙂 Du er så utrolig flink. Også så nydelig “gutt” som modell da ^^

    26. kjempefin 😀
      ,men savner noe pyntebord under sømmen på skjorten, slik som på jente modellen ;😉

    27. Jeg er ingen guttemamma, men slenger inn en kommentar allikvel 😉 Den var veldig fin, likte spesielt godt at du har brukt hvit tråd på den blå delen! Det ga et ekstra fint preg! Knappene passet også bra 🙂 Jeg synes også at skjøten kunne vært litt lengre ned, og kanskje dressen skulle vært litt smalere.. Men igjen, en veldig søt og kul guttedress! 😀
      Jo, forresten: Knapper mellom beina, for enklere bleieskift ;D

    28. Hei og gratulerer med dagen som var:) jeg elsker jentemodellen du har laget og gleder meg veldig til den kommer for salg! Du er kreativ og øye for detaljer som kansje mangler hos andre:) når jeg ser guttemodellen skal jeg si meg enig i at Skøten fra overdelen skulle vært lengre ned. Blir litt bestefar fasong 😉 syns jeg da!😊 tenkte litt som inspirasjon til senere så velger enkelte designere å sy på lapp på feks knær slik at den varer litt lengre for babyer som krabber ☺️Ellers blir den kjempe flott😊👍 Masse lykke til!

    29. Veldig fin! Men ville nok hatt det blå lengre ned i livet, og litt mindre posete. Tror denne er bedre på jenter en gutter .. Men veldig flott 😀 du er veldig dyktig

    30. Den er fin men for feminin for min smak til gutt. Absolutt potensiale her men den må nok endres litt.

    31. Ntåå, så fine de var Stine:)) kanskje jeg skal finne fram symaskinen gitt. Evt gjøre beina kortere så de kan bruke den i sommer.

    32. Veldig fin..men enig med kommentarene over…Laverne skjøt, og smalere slik at den ikke går utover som et skjôrt under ‘bysten’, men også noe annet nederst på beina, enten som på ermene eller ribb. Kanskje en falsk brystlomme?

    33. Fin var den, men var liksom ett eller annet jeg ikke helt klarer å sette fingen på.
      Forstår at du vil den skal matche jenteversjonen, så da kan det jo bli litt ekstra vanskelig å gjøre den guttete. Kanskje med lommer på? Og knapper lenger ned (til magen liksom).
      Du er så flink, så blir nåkk kjempefin med noen småjusteringer 😉 Gleder meg!

    34. Jeg ser du spør guttemammaer om råd, men tillater meg likevel å mene noe. Pappa til tre bør jo kvalifisere til mening. I tillegg til at jeg selv er gutt😉
      Dette er et veldig bra utgangspunkt spør du meg. Jeg ville, som noen andre har påpekt, senket blåfargen noe – slik at den totalt sett tar mer plass. I tillegg ville jeg kanskje gjort gutteversjonen litt smalere i buksepartiet. Fortsatt vie og behagelige, men litt smalere enn hva du ville hatt på en jenteversjon.
      Tar gjerne er par eksemplarer når de er ferdige😊

    35. Den var kjempe fin 🙂 Ser flere kommenterer at skjortedelen burde være lengre nede. Jeg så også dine kommentarer at den vile havnet på “magebulen”. Hva med å kanskje beholde skjorten der den er og eller sette på en detalj som bukseseler? Så kan det bli en slags snekkerbuksedress :p vet ikke om det blir noe fint jeg altså, bare spytter ut en ide.

    36. Kjempefine buksedresser! 😀
      Litt avsporing her, beklager for det 🙂 men jeg lurer på om du kunne lagd ett innlegg om hvordan dere lagde sittegruppen med paller som dere har ute? Og hvordan du lagde til madrassene og putene? 🙂 hadde vært fint med ett sånt innlegg nå når våren nærmer seg med stormskritt! 🙂 har lyst til å lage noe lignende til terassen vår ute, så litt tips og inspirasjon hadde vært kjempeflott! 🙂

    37. Pappaentiltre: nei, så hyggelig! Ja, du valifiserer selvsagt til å slenge igjen en kommentar. Jeg tar alle råd til etterretning og er helt klar for å lage en ny modell med deres råd! Tusen takk 😀

    38. 1. Veldig glad du skal lage tiø gutt, venter nemlig en i juli og
      Gjett om han skal ha plagg fra deg 😀
      2. Ser du har fått mye god kritikk her, enig at stoffskifte vær være lengre nede og ikke så vid. Ellers, så må jeg si at gutteklærne du har lagd tidligere har falt mer
      I smak, den blå stjernebuksa du sydde for lenge siden, også i uglebuksene tror jeg hadde solgt sykt fort! Samme med sparklebuksene og det du lagde i julekalebderen med vest 🙂

    39. Hva vist du kunne lage den litt mere baggy? dratt livet litt lengre ned, slik at den ikke blir rett under puppene på guttemodellen? 🙂

    40. Før jeg leste kommentarene tenkte jeg også at det blå burde lenger ned, og den burde være smalere.. Jeg ville også foretrukket at den var lengre i beina. Ser at du ofte har den lengden til dine jenter, så når de sitter kryper den opp til midt på leggen. Personlig liker ikke jeg det, så uten lengre ben ville ikke jeg kjøpt den. Hvertfall ikke høstmodell.. Jentemodellen som er til vår/sommer er det jo greit nok på 🙂 Ellers syns jeg du er kjempe flink ^^

    41. Hei!
      Synes den var veldig fin, men som flere har nevnt så tror jeg den hadde sett mer guttete ut om den var smalere og det blå begynte lenger ned 🙂 Jeg synes også du burde bytte ut farger på underdelen til noe mørkere 🙂
      Ha en fin dag <3

    42. Lekker. Ville hatt det blå stoffene litt lengre ned og gjort buksebena smalere for en mer tøff stil.

    43. Du har fått meg til å sy:-) Så er veldig inspirert av bloggen din:-)Dressen er kjempefin. Men burde vært noe smalere over hoftene og heller litt baggy i skrittet og rumpa. Kult med lommer kanskje:-)

    44. Hahaha, må le litt av de bildene hun holder i 😉 hoho, helt tilbake til ungdomsskolen de bildene der! Du har to nydelige jenter Stine 😀 Og du er suuuperflink med alt du gjør! Synes buksedressen var kjempefin! 😀

    45. Ina Mikkelsen: Hihihi! Ja, du fant deg selv ^^, Så morsomt, hadde en bunke bilder i et smykkeskrin jentene rotet litt i, så da fikk jeg mimret litt i går 😀

    46. Lite tips: Kanskje du kan prøve å bytte om overdelrn og underdeen for å se om det blir et anderledens antrekk 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg