Miiauu

“Pus, auu” sa jentene der de sto litt på avstand og studerte pus som de plutselig ikke fikk lov til å kose med. “ja, pus har au, så nå må pus få sove” svarte jeg og jentene fikk vinke natta til pus før de selv ble lagt. 

Da Otilie og Olivia var i seng, ble jeg sittende en god stund hos pus, jeg ga henne litt vann som jeg spøytet inn i munnen hennes med en sprøyte. Den andre pusen vår kom og lurte på om det var noe mat å få. I det det knasket i fôret kviknet Hvem til og viste interesse for mat hun også. Jeg ristet litt på matbollen og fikk et svakt “miiauu” til svar. Hvem er typen som prater ekstramt mye, og hun sier godt i fra om hun vil ha mat til vanlig. Jeg serverte mat rett foran munnen hennes og hun spiste en god posjon i liggende stilling. 

Jeg trur vel hun har brukt opp et av sine ni liv i går, men jammen er hun sterk. Og det er helt klart gode livstegn, så etterhvert kommer hun nok til å jage mus og mase etter maten sin igjen. 🙂

Hvem fikk være med ned i stuen på kvelden og ligge i sofaen sammen med meg, dette er hennes normale rutine. Når jentene er i seng kommer hun og legger seg i stuen for å slappe av.
I går kveld kom Tyra bort og viste seg fra denne merkelige, omsorgsfulle siden sin. Hun ble stående å studere pusevennen sin, snuse litt på henne for så å legge hode ned forsikte inntil kroppen hennes. Og første tegn til at pus koset seg kom frem ved at hun krøllet lett på potene sine. 

Sist vi så Tyra oppføre seg slik er snart to år siden. Da jentene var nyfødt og kom hjem fra sykehuset. 


Det er helt klart at dyrene forstå mer enn vi tror. 

– Følg oss og pus på facebook –

29 kommentarer
    1. Så utrolig fin blogg du har! Stå på videre! Jeg hadde blitt veldig glad for en kommentar tilbake på min blogg, det hadde jeg satt kjempe stor pris på! Ha en fin dag!

    2. Uff Stine så uheldige dere er med dyrene deres. Først hesten og så nå pus. Har selv mistet 2 katter, så jeg kjenner til hvordan det er med syk katt. De har så høy smerteterskel så når de lider så er det skikkelig vondt. Krysser fingre for at Hvem (haha fett navn) blir frisk snart!

    3. Så herlig! Tyra er jo virkelig god hund da 🙂 Det er så fint å se hund og katt med så fint forhold til hverandre!

    4. Huff, stakkars fine pusen! Håper hun kommer seg raskt!<3 Jeg har en katt som ble påkjørt når hun var liten, fikk brudd i halen, men gikk heldigvis fint det også! I dag er hun (snart) 19 år, og ser seg for til begge sider før hun krysser veien! Kattene er smarte, og lærer!:-)

    5. Wow så koselig! Trasig for pus, men dette ser jo veldig så fint ut da. Så langt. Håper det fortsetter å gå videre forover 🙂

    6. Så utrolig nydelig hund dere har 🙂 der har dere gjort en fantastisk god jobb med “oppdragelsen” kjempe fin blogg du har, vært fast leser fra dag 1 🙂

    7. Stakkars pus <3
      Men helledussen å hjerte mitt hoppet over et tak når man ser den søte voffsen som passer på pus <3 Dyr er altså så aldeles fantastiske <3

    8. ååå fine flinke Tyra og for et blikk hun sender:) både der hun trøster og koser med Hvem og der hun koser med en av jentene. Et gaske likt blikk egentlig. veldig rart hvordan hundene forstår og passer på. Selv har vi en huskey på 9 år og en jente på to. Hunden passer på og har oversikt nesten til enhver tid, det er så moro å se. blir stadig forundret over hva hunder forstår både når det gjelder oss mennesker og andre dyr.
      masse god bedring til pus. Håper det går bedre med hesten også.

    9. Utrolig trist med stakkars lille Hvem 🙁 Enda godt at det ser lyst ut! Jeg blir så forbauset og nesten litt rørt av å se hvordan Tyra er på bildene.. Du har nok rett i det du sier; at de forstår mer enn vi tror 🙂 <3

    10. Awwww kjempe pene dyr. Kan vi ikke få en historie om Tyra? Hvor hun er fra, hvordan dere fikk henne, hvor gammel, og hvordan hun ble så fantastisk??

    11. Nora: ja, hun er helt fantastisk <3 veldig gøy med dyr!
      Jeg har hatt ny veterinær på dronninga i dag, som har foreslått en ny behandling. Så det blir spennende å se 🙂

    12. Så rørende å lese. Det trillet ett par tårer nedover kinnene kjente jeg. Helt klart at dyr forstår mer enn vi tror. God bedring til pus.
      Hilsen hormonell nybakt mor 😎

    13. Ååh, de bildene av Tyra som koser med en av jentene og pus er helt bedårende<3 Rottweilere har fått et ufortjent dårlig rykte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg