Syoppdag – Barnehagefane

På en eller annen måte endte jeg opp med å sy fane til barnehagen jeg gikk i som barn. Jeg ble spurt da noen tipset om at jeg sydde, da jeg fikk forespørselen svarte jeg egentlig nei. Jeg ønsket ikke å påta meg ansvaret for en fane da jeg aldri hadde sydd en før. 

Men plutselig hadde jeg handlet inn stoff og trestenger og var i gang med det hele. Jeg fikk noen gode råd fra mamma som har sydd fane til skolekorpset vårt tidligere.

Den gamle fana har nok vært i bruk i mange år, for den begynte å synge på siste verset. Barnehagen syntes også den var litt liten så de ønsket en større, derfor endte jeg opp med å ikke bare sy ny fane men også lage ny fanestang.  

Etter jeg hadde kjøpt stoffer og klippet ut mal, sende jeg fana til ei som hadde fått utlevert oppgaven i å male den. Da jeg fikk den tilbake var det bare å sette i gang med montering. Og grubling for å lage en mer solid fanestang enn den gamle.

Jeg jobbet til alt for sent i går kveld for å få ferdig det siste, i dag har barnehagen og skolen vært ute å gått i tog. 17. mai – øving kan man vel kalle det. Og da var det jo litt gøy at fana kunne bli med. Jentene synes det var både skummelt og gøy å være med opp i barnehagen. Dette er en stor barnehage med vel 100 barn, så de følte seg litt små da ti av dem kom løpene samtidig og skulle klappe og leie dem, da de fikk øye på sin kusine Sol lysnet de opp. Jeg møtte også tre ansatte som jobbet der da jeg gikk der som barn, så det er jo litt morsomt. At jeg kjenner igjen de synes jeg ikke er så rart, men at de husker meg er imponerende. ^^, 

Jentene lurte veldig på hvorfor en av de ansatte gikk avgårde med fana, for i deres øyne var den “mamma sin”. Haha, ikke rart de trudde det, så mye den har vært fremme her i hus under produksjonen. 

Da toget marsjet av sted fulgt vi med noen hundre meter tilbake til bilen, og fikk jentene en liten forsmak på folkehavet som er å vente om bare fire dager. 


Nå må jeg kaste meg rundt her, det har vært mange hektiske dager den siste tiden, og jeg kan love dere, når mor i hus ikke har tid til å rydde, tar det ikke mer enn to dager før det ser slik ut 

Ønske meg lykke til med ryddejobben 😉 

Ha en nydelig dag <3

18 kommentarer

Siste innlegg