Regn ute, kreativ dag inne

Det er nesten jeg kan si; endelig litt regn ute! Selv om jeg helt klart fortrekker skyfri himmel og en varmende stor sol, men i dag var det godt å ha en unnskyldning for å kunne være inne og ikke stå ute og snekre kaninparadis som jeg har gjort store deler av de siste tre ukene. 

Jentene var bare to timer i barnehagen i dag, ettersom samvittigheten min ikke var på det rene. Dagen i går endte i raseriutbrudd fra hun ene av jentene. Tålmodig satt BT sammen med henne i en time til hun omsider falt om av utmattelse. Èn time med øredøvende hyl og rop.. Det er virkelig noen prøvelser foreldre blir satt på. Jeg kjente jeg bare ble sint da vi ikke kom igjennom og fikk snakket med henne, så jeg takket flere ganger opp igjennom taket til BT som tok fighten. 

Da en ny krangel oppsto på morgen på grunn av en dør, så leverte jeg i barnehagen med vondt i magen. Jeg hater å ende dagen med en krangel, og det er ikke noe bedre å levere i barnehagen. Jeg dro derfor å trente, fikk ut litt frustrasjon og på vei tilbake kjørte jeg innom barnehagen og spurte om de ville være med på den kreative dagen jeg hadde planlagt. 

Jeg kjenner at jeg tok det helt rette valget med å hente tidlig i dag.  

Nå er det tid for å pynte opp jentenes soverom 🙂 Jeg gleder meg til å vise det frem! 

 

6 kommentarer
    1. Kjenner igjen følelsen, Selv om det riktig nok er noen år siden, Og bli hentet tidlig av mamma fra barnehagen/ SFO var alltid like stas 🙂 Herlige jenter, Og en herlig mamma ♥ ♥ ♥ Finnes ingen blogg det er så fint å være fast leser for som din Stine! ♥ ♥ ♥ ♥ Verdens fineste lille familie ♥

    2. Uff! Akkurat det samme vi sliter med! Storesøster i husrt er like gammel som dine og hun blir så utrolig SINNA! Kan slå seg vrang for den minste ting og da tar det helt av! Står og hopper og tramper og hyler som en liten rød lemmen, og ingenting hjelper!!! Lillesøster blir jo livredd stakkar… Og det varer leeeenge! Kom gjerne med ett innlegg om temaet med det du måtte ha av tips og råd! Vi er litt rådville nå kjenner vi …

    3. Camilla: Jeg kan vel si at vi føler oss litt rådville selv. Eneste jeg trøster meg med er at det var den andre datteren vår som hadde slik raseriutbrudd for en liten tid tilbake. Så forhåpentligvis er det en fase som sakte blåser forbi.. 🙂

    4. Jeg får nesten tårer i øynene altså, av din kjærlighet til barna dine og ønsket om å tilbringe tid med dem <3 Jeg ser alt for mange barn som har blitt til fordi "det passet å få barn nå" men som oppbevares i barnehagen hele dagen mens foreldrene realiserer seg selv... Du er mitt store forbilde på relasjonen mellom foreldre og barn altså!! 😀

    5. Anonym: <3 Jeg trur nok mange ikke har den samme muligheten til å hente tidlig og tilbringe mer tid med barna, men for meg som har muligheten er det ingenting jeg setter større pris på.
      <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg