Når fire er bedre enn to

Klokken var halv 8, da jeg våknet brått av stemmer fra yttergangsdøren og stemmer i etasjen under. 
Vekkeklokka… Den vekke klokka.. Jeg glemte å sette den på.. tenkte jeg mens jeg dro frem det første jeg fant i klesskaper og slang det på meg mens jeg tok trinnene ned trappen! 

“TANTE!” og “TATE!” ropte to stemmer opp til meg, en jentestemme og en guttestemme. Så et “God morgen, søss!” fra storesøster. 

Der sto tre av de fineste menneskene jeg kjenner å smilte opp til meg. 

Ingen tvil om at det var en pangstart på dagen, men den beste pangstarten jeg kunne fått. 
To dagers planleggingsdag i barnehagen ble fort til to dager med barn og tantebarn på meg. Det beste av alt er at fire barn virkelig langt mindre slitsomt enn to barn som har gått lei av både leker og hjem. 

For hva har egentlig jeg gjort i dag? Joda, jeg har laget mat og servert drikke i tid og utide, men jeg har også drukket varm kaffe i solveggen mens jeg har LEST BOK! Say what? Så har jeg jobbet videre på søm-mønster i tillegg til at kanintid passet ypperlig å ta ukens kaninrengjøring. 

Nå sover de alle fire i hver sin seng, utslitt etter 11 timer med lek og moro. What a perfect day! 

7 kommentarer

Siste innlegg