Ikke rote da, mamma!

“Så fint det er her!” sa de to små snuppene da de våknet den morgen, og fant stuen fri for smuss og selv sofaputene i vater. “Ja, er det ikke! Pappa ryddet her i går etter at dere var i seng og mamma var hos mormor.” sa jeg og så utover den uvanlig ryddige stuen. 
De to hoppet opp i sofaen, og trakk pledd over de halvnakne kroppene som en del av morgens rutiner. I det jeg var på vei til kjøkkenet for å smøre sammen en frokost ropte hun etter meg; “Men mamma! Nå må du ikke rote da!” 

Og jeg bare “Neida!”, også bare.. noen timer senere –  Hva skjedde?

– Jeg hadde jo bare sittet på den ene stolen og sydd bryststykke til en kjole!? 

Jeg prøvde samme taktikk til barna, da jeg hadde ryddet og møysommelig plassert alle lekene på barnas soverom: 

“Men, jenter! Nå må dere ikke rote da?” 

Og de bare: “neida!”, og så bare “Hva skjedde?”, og de bare: “Vi bare leka litt!” 

– Noen ting går visst i arv, sier de. 

GOD FREDDA!


– Speiltvillingene på Facebook – 

7 kommentarer
    1. Haha, så fantastisk! Jeg trodde vi hadde mange ting og mye rot, men dette barnerommet måtte jeg le høyt av. Helt tydelig at noen har lekt en hel masse morsomt der! <3 også er det jo bare å rydde opp igjen etterpå 🙂 men det er så fint å rote skikkelig noen ganger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg