Kaninjakt kl 07:00

“STINE! KANINENE ER LØSE!” var ordrett min vekkerklokke i dag morges, og om det ikke var den beste meldingen å få klokken 7 om morgen, så dugde den i alle fall godt som vekkerklokke. Jeg hoppet omtrent ut av sengen mens jeg stunnet et “Åneeii!”, så grabbet jeg tak i den uberstygge rosa morgenkåpen min fra 2009 (!), før jeg sprang ned trappen, tredde de nakne tærne rett i gummistøvlene og sprang ut. 

Dere kan jo bare tenke dere hvilket syn det var å se meg luske rundt i mellom trærne og på hestebeite så tidlig om morgen iført rosa morgenkåpe og gummistøvler. Jeg bør ha gitt mange bilister en humoristisk start på dagen, for veien ligger like ved siden av og antagelig var kaninene for små til å ses fra veien, så ja..  

Biffen og Kløver er heldigvis i god behold, og innfor gjerdene igjen. Kaniner er dyr som ikke stikker langt unna hjemmet sitt, så de gresset bare litt på plenen ved siden av. De hadde klart å rømme ut da porten til kaningården hadde blåst opp i natt, antagelig sikret jeg den ikke godt nok i går etter mating. Så de to guttene fikk sjekket nærmiljøet, og er i trygge tilværelser igjen, uten større fare for nye rømmesituasjoner. 


 


– Speiltvillingene på Facebook – 

19 kommentarer
    1. Jeg må bare si at jeg ELSKER bloggen din! Du har så mye humor, og den humoren digger jeg! Du deler og byr på deg selv, og historiene dine fra hverdagen er fantastiske! 😀 Også er jeg stor fan av de kreative innleggende dine. Er nemlig veldig glad i å lage ting selv. Stå på, du er min bloggfavoritt 🙂 🙂

    2. Jeg må slenge meg med på Elin sin kommentar! Du er fantstisk flink til å skrive og ordlegge deg! ELSKER å lese bloggen din!! 😊😊

    3. Må si meg enig med kommentaren til Elin ovenfor. Du har en kjempe flott blogg, og jeg lo godt av dette innlegget. Synes du har en herlig blanding av tema på bloggen din. Stoffene du visste frem her om dagen var bare så nydelige. Gleder meg til å se flott du tryller frem av stoffet.

    4. Haha, kjenner til den å måtte vises med en litt mindre pen morgenkåpe! Og det at kanin og hamster har stukket av, her hadde riktig nok ikke den vesle hamsteren rømt så langt. Hadde funnet veien opp i senga mi og inni dynetrekket :’)

    5. Haha.. men tenkte på de innekaninene deres, flytter de snart ut til de andre eller hva er planen? Selv fikk vi oss 2 hunnkaniner sist i januar, hvorav den ene viste seg å være en hannkanin…er det ikke klassisk? Hannkaninen er nå kastrert og vi har dem i samme rom i en bod. Den ene er inne i et stort bur og den andre løper fritt på gulvet… Så er det bare å krysse fingre for at det ikke kommer flere kaniner. 🙂

    6. Marianne: Så fort det blir 10-15 grader døgnet rundt så flytter de ut til de andre, noe som blir veldig spennende, ettersom de må båndes for å gå sammen uten å slott 🙂 Haha, jo veldig klassisk det der. Lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg