Grønt og gult i symaskinen

God søndag! 

Jeg spurte dere om syinspirasjon for noen dager siden, og det kom så mange herlige forslag. Jeg bestemte meg for å sy en blanding av gamle modeller og noe nytt. 
Så da jeg satte meg bak symaskinene sydde jeg først hverdagskjolen, men denne gangen i bomullstoff og med flere strikk i halsen og rundt håndleddene. 
Da ser man godt hvor annerledes en lik kjole kan bli, kun ved å vege et annet type stoff. 

Jeg sydde også en jakke, for ofte kan det være greit å ha noe over en kjole, men samtidig er det jo fint når kjolen synes bak jakka. Derfor laget jeg denne jakken med bare en knapp, og som har buede linjer i bunn slik at kjolen blir mer synlig. 

Så bestemte jeg meg for å lage et antrekk til, og siden jeg ofte får spørsmål om å lage unisex-modeller så valgte jeg å lage en nå. Jeg har sydd den gamle ballongbuksa – en bukse jeg sydde ekstremt mye av før, men som jeg hadde glemt litt – og en basic genser, som jeg også har laget tidligere –  men denne gangen med hals til en forskjell. 

Det var veldig deilig å sy med litt nye farger til en forskjell, og da Olivia fikk prøve antrekket med bukse og genser ble jeg helt overrasket over hvor fantastisk godt hun kledde de fargene. Med sine klare grønne øyne var det kanskje ikke uventet, men allikvel veldig gøy å se. 

Nå er det over til brudekjolesøm! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

14 kommentarer

Siste innlegg