Oppdatering av migrenepiercing

I går delte jeg et bilde på snapchat om at jeg hadde byttet ut piercingen min med en ring, og da ramlet det inn så ufattelig mange spørsmål om effekten, så i dag skal jeg komme med et litt bedre svar til alle som har spurt.

Jeg var på kontrolltime i går, og da kunne jeg bytte ut piercingene til litt mer smykkelignende piercinger. Jeg kunne ha ring i det ene øret, mens i det andre måtte jeg fortsette å ha kuler, fordi hullet er mye lengre. Forskjellen fra en vanlig daith piercing til mingrenepiercingen er at piercingen blir satt i akupunkturpunktet for hodepine. Akupunkturpunktet kan sitte på litt forskjellig sted fra person til person, og fra øre til øre. Av den grunn kan det se ut til at daith/migrenepiercingene er feilsatt ettersom de kan være satt på litt forskjellige sted, og ikke ha helt like vinkler. 

De fleste piercingsstudioer setter daith, men hensikten er borte om du tenker å sette daith piercing mot migrene om studioet ikke har kompetanse i akupunktur. Da settes piercingen der en daith normalt vil sitte, men vil ikke nødvendigvis sitte i punktet som kan fjerne migrene eller spenningshodepine. 

– Du kan lese mer om da jeg tok piercingene i dette innlegget

Jeg er selv en skeptiker, men akupunktur har vært til hjelp for meg ved flere anledningen, og årsaken til at jeg bestemte meg får å prøve denne typen “behandling” mot migrene, var rett og slett fordi rundt 15 forskjellige personer hadde fortalt meg om sin piercing og en utrolig bedring på migrenen etter å ha tatt den. Så jeg tenkte: hvorfor ikke, det kan ikke skade, og funker det ikke så er det ikke verre enn at jeg fjerner piercingene igjen.

Å ta de var grusomt spør du meg, men jeg svarer når folk spør: ikke verre enn migrene. Så hvis det funker om så bare så litt, så er det verdt det. 

Nå som jeg har hatt de i 5 uker har jeg rukket å bli ganske så glad i dem. Forfra synes de ikke, og jeg synes de er ganske stilige gjemt der inne i ørene.


– Følg meg på snapchat: Stinetuss – 

Så over til om jeg har hatt noen effekt. Jeg skrev innlegget: dobbeltmigrene og migrenepiercing. Da jeg tre dager etter å ha tatt piercingene fikk migrene to dager på rad. Det var så klart en stor skuffelse, men samtidig viste det seg at jeg klarte å kvitte meg med mingrenen innen 2 timer begge dagene, noe som aldri skjer meg. Et typisk migreneanfall for meg utvikler seg slik: Jeg får aura (synsfelter som forsvinner) i ca en halv time før hodepinene starter, sammen med nummenhet i hender. Når synet kommer tilbake ersattes det med en hodepine som slår meg totalt ut. Så blir jeg liggende i en seng halvt i koma de neste 8 timene, hvor jeg på time 7 kaster opp til jeg er blå i ansiktet, og hodepinen begynner sakte å trekke seg tilbake. Etter de 8 timene med migrene er jeg totalt utslitt fram til neste dag. 

Da jeg fikk de to anfallene etter piercingen, så var jeg så sliten at selv om jeg mente jeg hevet meg over migrene ved å utføre mine planer de dagene, så satt jeg og kaldsvettet og gråt ustanselig mens jeg sydde med skjelvende hender og forbannet meg selv for de mange feilene jeg gjorde. For meg var det allikevel bedre enn å ligge med migrene de to dagene. 

Siden da, noe som nå er 4 uker siden, så har jeg ikke hatt ett migreneanfall (og jeg banker i bordet). Min største frykt var å få migrene på bryllupsdagen, og det fikk jeg ikke. Så var jeg 100 % sikker på at jeg ville få migrene mandagen etter bryllupet, ettersom en av mine store triggere er “hvile etter sterke sanseintrykk”. Det har jeg heller ikke fått, og det er jo spesielt ettersom jeg fikk migrene et par dager etter utdrikningslaget mitt. 

Jeg er heller ikke i tvil om at bryllupet ga meg unormalt mange migreneanfall, som skyldtes stress og mye arbeid. Nå slapper jeg jo så klart mye mer av, og det kan også være en grunn til at jeg ikke har fått nytt anfall enda. 

Men at to meget vonde stikk er verdt forsøket, det hviler det ingen tvil i min sjel om. 


– Følg Speiltvillingene på Facebook – 

 

10 kommentarer
    1. Så bra at migrenen har holdt seg unna så lenge! Og gratulerer som ektepar! Veldig glad på deres vegne! Brudekjolen ble helt nydelig! Har du noen bilder fra du gikk opp kirkegulvet? Er så spent på slepet ditt, ser at du har det festet på armen på bildene, og lurer veldig på hvordan det er når det er nede. Bildene du har delt så langt har vært helt nydelige, dere er en veldig vakker familie. Klem

    2. Hei
      Jeg er så glad for at du deler.
      Jeg vurderer selv å prøve dette. Jeg har vært plaget av migrene siden jeg var barn. I 20 års alderen forverret ting seg å jeg utviklet Hortons hodepine på godt norsk kaldt Selvmordhodepine. Annfalla mine kommer som du skrur på en bryter. Medesiner hjelper ikke når anfallet er der. Jeg klarer ikke å være i ro Så jeg går og går. Om jeg klarer å få hjelp er som regel rett på sykehuset å der får jeg Voltaren og morfin rett i åra. Da slipper det som regel. Å når jeg ikke orker å få hjelp så går jeg bare pluss at jeg kaster opp holder på til jeg på en måte svimer/sovner halveis sittende i et kaldt rom for vist jeg legger meg blir det enda bærer da trykker det enda mere på.
      Jeg er nå 46 år å har vel prøvd alt av forebyggende medisin og medisiner men ingenting hjelper for jeg har som regel ingen forvarsel det kommer som lyn fra klar himmel eller jeg kan våkne av det.
      Så dette har jeg lyst å prøve! Må se om det finnes noen i nærheten her jeg bor eller om jeg må ut av Komune eller fylke. Jeg bor på Kongsberg.
      Tusen takk igjen for at du delte.
      Klem

    3. Hei. Jeg har snakket med et studio om daith piercing mtp migrene. Han sier han er kjent med at det kan hjelpe på migrene. Han bruker nervepunktmåler. Jeg er kronisk syk av migrene og har anfall ca 20 ggr i mnd. Holder det med at han bruker nervepunktmåler?

    4. Heihei!
      Jeg vurderer slik piercing selv (kun for pyntens skyld da :P), men så lurer jeg på om du kan bruke headset/øretelefoner? Er det ubehagelig liksom?
      SÅ utrolig bra at dette har hjulpet deg så langt! Heier på deg Stine<3
      Klem Henriette

    5. Jeg faktisk var innom Contrast tattoo og tok daith piercinger på mandag. Det er virkelig noe av det vondeste jeg har opplevd! Forhåpentligvis er det verdt det, og hvis det bare bedrer situasjonen noe er det godt nok for min del.

    6. (ikke migrene-relatert, men noe mer å prøve ut) Hei Stine, vet ikke om dette er helt uaktuelt for deg eller om det er interessant, men kunne du tenke deg å prøve en såkalt mensenkopp? Hahah, høres forferdelig ut, jeg vet, men les litt på Lunette.com eller andre artikler du finner om du søker menskopp/mensenkopp på Google. Tenkte det hadde vært artig å prøve

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg