Sytutorial nydelig lstsittende kjole

Helt siden jeg sydde denne kjolen i hst, s har det rent inn sprsml om nr den kommer som syoppskrift her p bloggen. Jeg skal innrmme at jeg hadde hpet den ville komme mye tidligere i desember, men allmentilstanden har satt en liten brems p hele meg. Det er allikevel litt tid fram til jul, s du rekker fint sy deg noen kjoler om det er det du har lyst til. 

Kjolen er ikke vanskelig sy, men jeg har satt en middels vanskelighets grad p den siden den er litt mer avansert enn mye av barneklrne. Jeg utfordrer dere alle allikevel til prve, for flger du sytutorialen min, s skal det mye til for feile, s lenge du tar deg tid til gjre alle stegene i riktig rekkeflge. 

STOFFTIPS:
Jeg har forelsket meg veldig i dette stoffet som heter Crepe Georgette fra Stoff&Stil, det finnes i flere ulike farger. Jeg har sydd i det rde, det sorte og bl stoffet. 

MNSTER: 
Jeg har tegnet mnster i fire ulike strrelser S - M - L - XL. Jeg deler en strrelsesguide p de ulike strrelsene under, slik at dere fr en pekepinn p hvilke strrelsesguide jeg har tatt utgangspunkt i ettersom det ofte er store variasjoner i hva en strrelse er i ulike kjeder. 

Mnster til kjolen koster 59 ,- 
Nr du har kjpt mnsteret, sender jeg det til deg p mail i lpet av et dgn. 

SNURR FILM FOR SYTUTORIAL 

- Se tidligere kreative julekalender innlegg her 

- Flg meg p Facebook for f kreative juletips fram til jul - 

29 kommentarer

Endelig!! Hurra!!!!

Hurra, denne vil jeg prve meg p. Hvilket stoff anbefales? :)

Cecilie: se under stofftips i innlegget :)

Fillern. S kan man ikke kjpe den i butikk alts. Jeg liker i grunn ikke kjoler som er ikke er tettsittende, men denne var kjempefin! Jeg kan heller ikke sy, men du har vrt kjempe flink!

Hvor mye stoff trenger man? Bestilt mnster, men skal kjpe stoff n snart. S ser du dette n, plis svar fort :-D

Har venta p denne siden frste bilde vi fikk se! :-D

MalinS: Kan hende jeg svarer litt for sent n, men det kommer nok an p strrelsen, og hvor mange deler du fr i bredden av stoffet. 1,5 m har vrt mer enn nok for sy kjolen i smal.

Nydelig kjole du har laget! :)

Tonje Pettersen: Tusen takk

Nydelig kjole ❤ dessverre kan jeg ikke sy, men kanskje jeg skal hinte til mormoren min :)

WOW - for en nydelig kjole!

Jeg er fullstendig ubrukelig p sy, men denne klarte jeg! Den ble s fin, og jeg er s stolt av meg selv! :-) Takk for at du har laget mnster og tutorial!!

Aina: Fantasisk :D Du er penbart ikke fullstendig ubrukelig, men relativt flink spr du meg da :D

Er mlene for mlene p selve plagget eller hvilken strrelse man br vre for den strrelsen?

Marie: Mlene er beregnet p mennesker, slik at plagget skal sitte pent p utsiden :)

Hei, fin video og nydelig kjole. Du er flink! Men jeg lurer p modell p symaskin og overlock? Er p utkikk etter noe nytt 🙈

Hei! Hvis jeg vil ha en dypere utringning bak p ryggen slik jeg tror en av kjolene du sydde hadde, kan jeg bruke samme mnster og gjre en enkel endring eller er det mer avansert?

Malin: Det kan du :D Er det jeg har gjort

Heisann. Kjpte mnstret til kjolen..n lurer jeg p en ting. Nr man har sydd innsnitt i front ved bryste..ogtilslutt skal sy kjole sammen fra erme og ned.da bir jo bakstykket litt lengre enn forstykket? Hva gjr du da..klipper du bare av snn at det blir likt fr du legger opp nedkanten? Eller?

Veldig flott kjole forresten🖒

Lisbet: Stykkene skal egentlig bli like lange, s da har du kanskje sydd litt strre innsnitt enn mnsteret viser? Framstykke er ca 3 cm lengre enn bakstykket, slik at de skal bli like lange nr du har sydd innsnittene. Om det ikke stemmer helt, gjr du det bare rett fr du legger opp kanten nede ja :)

Er mnsteret inkludert smrom?

Skal mnsteret skrives ut i A4?

Kamilla Haga: Det stemmer :)

lagdselv.blogg, Erle

lagdselv.blogg, Erle

Wow! Veldig, veldig fine!! Dette m jeg prve :)

Hei, nydelig kjole :)

Kan jeg sprre hvilken strrelse har du laget den kjolen du har p deg n som du er gravid og ftt en liten kul p magen?

Kristiane: Ja, n lager jeg i Medium siden jeg normalt bruker small

Hvor mye stoff trenger man for sy denne kjolen? Har noe stoff liggende, og vurderer bruke det til denne kjolen :D

Elisabeth: I hvilke strrelse? Jeg har brukt 1,5 m med stoff som er 1,35 m i bredden til S og M.