Sytutorial nydelig løstsittende kjole

18.12.2017 - 21:07 18 kommentarer

Helt siden jeg sydde denne kjolen i høst, så har det rent inn spørsmål om når den kommer som syoppskrift her på bloggen. Jeg skal innrømme at jeg hadde håpet den ville komme mye tidligere i desember, men allmentilstanden har satt en liten brems på hele meg. Det er allikevel litt tid fram til jul, så du rekker fint å sy deg noen kjoler om det er det du har lyst til. 

Kjolen er ikke vanskelig å sy, men jeg har satt en middels vanskelighets grad på den siden den er litt mer avansert enn mye av barneklærne. Jeg utfordrer dere alle allikevel til å prøve, for følger du sytutorialen min, så skal det mye til for å feile, så lenge du tar deg tid til å gjøre alle stegene i riktig rekkefølge. 

STOFFTIPS:
Jeg har forelsket meg veldig i dette stoffet som heter Crepe Georgette fra Stoff&Stil, det finnes i flere ulike farger. Jeg har sydd i det røde, det sorte og blå stoffet. 

MØNSTER: 
Jeg har tegnet mønster i fire ulike størrelser S - M - L - XL. Jeg deler en størrelsesguide på de ulike størrelsene under, slik at dere får en pekepinn på hvilke størrelsesguide jeg har tatt utgangspunkt i ettersom det ofte er store variasjoner i hva en størrelse er i ulike kjeder. 

Mønster til kjolen koster 59 ,- 
Når du har kjøpt mønsteret, sender jeg det til deg på mail i løpet av et døgn. 

SNURR FILM FOR SYTUTORIAL 

- Se tidligere kreative julekalender innlegg her 

- Følg meg på Facebook for å få kreative juletips fram til jul - 

18 kommentarer

Malin

18.12.2017 kl.21:42

Endelig!! Hurra!!!!

Stine Skoli

18.12.2017 kl.22:02

Malin: :D <3 Hihi

Cecilie

19.12.2017 kl.00:15

Hurra, denne vil jeg prøve meg på. Hvilket stoff anbefales? :)

Stine Skoli

19.12.2017 kl.10:53

Cecilie: se under stofftips i innlegget :)

christinakaroliussen

19.12.2017 kl.11:36

Fillern. Så kan man ikke kjøpe den i butikk altså. Jeg liker i grunn ikke kjoler som er ikke er tettsittende, men denne var kjempefin! Jeg kan heller ikke sy, men du har vært kjempe flink!

MalinS

19.12.2017 kl.14:18

Hvor mye stoff trenger man? Bestilt mønster, men skal kjøpe stoff nå snart. Så ser du dette nå, plis svar fort :-D

Har venta på denne siden første bilde vi fikk se! :-D

Stine Skoli

19.12.2017 kl.20:10

MalinS: Kan hende jeg svarer litt for sent nå, men det kommer nok an på størrelsen, og hvor mange deler du får i bredden av stoffet. 1,5 m har vært mer enn nok for å sy kjolen i smal.

Tonje Pettersen

19.12.2017 kl.14:50

Nydelig kjole du har laget! :)

Stine Skoli

19.12.2017 kl.20:09

Tonje Pettersen: Tusen takk

Ingridminde.blogg.no

19.12.2017 kl.23:26

Nydelig kjole ❤ dessverre kan jeg ikke sy, men kanskje jeg skal hinte til mormoren min :)

20.12.2017 kl.17:00

WOW - for en nydelig kjole!

Aina

21.12.2017 kl.16:31

Jeg er fullstendig ubrukelig på å sy, men denne klarte jeg! Den ble sååå fin, og jeg er så stolt av meg selv! :-) Takk for at du har laget mønster og tutorial!!

Stine Skoli

30.12.2017 kl.20:39

Aina: Fantasisk :D Du er åpenbart ikke fullstendig ubrukelig, men relativt flink spør du meg da :D

Marie

23.12.2017 kl.00:16

Er målene for målene på selve plagget eller hvilken størrelse man bør være for den størrelsen?

Stine Skoli

30.12.2017 kl.20:38

Marie: Målene er beregnet på mennesker, slik at plagget skal sitte pent på utsiden :)

Linda

29.12.2017 kl.02:10

Hei, fin video og nydelig kjole. Du er flink! Men jeg lurer på modell på symaskin og overlock? Er på utkikk etter noe nytt 🙈

Malin

03.01.2018 kl.11:23

Hei! Hvis jeg vil ha en dypere utringning bak på ryggen slik jeg tror en av kjolene du sydde hadde, kan jeg bruke samme mønster og gjøre en enkel endring eller er det mer avansert?

Stine Skoli

03.01.2018 kl.14:19

Malin: Det kan du :D Er det jeg har gjort