ENKEL OPPUSSING – fra tragisk til magisk !!

Tenke seg til! I 3 år har jeg latt meg irritere over fasaden av huset vårt, det er eldgammelt, og det er mange mange år siden noen hadde interesse av å holde det vedlike. Det var ikke noe særlig bedre inne da jeg flyttet inn, så vi har prioritert å få det koselig inne før vi tok oss bryet med å tenke på hvordan det så ut ute! Men nå som snart alle rom inne er pusset opp bråbestemte vi oss for å transformere utsiden av huset også. 

Jeg trur sannerlig jeg har gitt utgangsdøren vår en ny sjel! 

Det trenger ikke koste all verden for å skape en stor forskjell. Egentlig er det ofte veldig lite som skal til for å gjøre en enorm forandring til det bedre. Jeg kunne ikke blitt mer fornøyd med døren vår enn det jeg er nå. Å kjøpe ny ville kostet dyrt, i tillegg hadde vi mistet en del av sjarmen til vårt gamle hus. Alt som trengtes å gjøres var å skrape av gammel lakk, grunne og male døren noen strøk, så fikk vi en kompis som er glassmester til å bytte ut de gule glassene med blanke – og nå har jeg plutselig fått drømmedøren. Både BT og jeg trur hele tiden at døren står oppe når vi er inne, for plutselig er gangen vår blitt lys og fin, som er en stor kontrast fra det gule mørke skinnet de gule vinduene ga.

Neste regnværsdag får jeg vel også ta dørens innside som fremdeles er deilig og brun! Haha..

En ting som måtte tilbake på sin plass var “ringeklokken” vår! Jeg ga den et par strøk med maling og flettet en ny snor slik at de besøkende kan slå i bjellen vår når de kommer. Faktisk synes jeg det er en mye kosligere låt enn den normale ringekrokken som er i så mange hjem. 

Og nå er det bare å glede seg til neste prosjekt, for vi er langt i fra ferdig. Kan noen gjette hva det neste blir? 

39 kommentarer

Siste innlegg