VÅR UTEPLASS !

JEEEEI! Nå sitter jeg i den fineste utesofaen med en parasoll over hodet, et glass iskald cola på bordet og mr. Mac foran meg, mens jentene tar seg en lur og BT kjører rundt på gresset med sin nye John Deere sitteklipper! Ikke bare høres det fantastisk ut, det ER fantastisk! I dag er det meldt helt overskyet på yr, men jammen har ikke solen lurt yr nok en gang, for her jeg sitter skinner solen som bare det og gradestokken viser 24 grader i skyggen. Det er en del vind i dag, men nå som vi har fått opp levegg kan jeg knapt merke det her jeg sitter <3

Så! Tenkte jeg kunne vise dere hvordan uteplassen har blitt med litt møbler 😀

Roligste utsikten over jordet vårt! 

Jeg må vist få ut fingeren så jeg får malt ferdig bjelkene, men men. I dag får vi besøk av min aller beste venninne med famile så det får vente litt. Jeg gleder meg til vi får laget tak også som vi kan trekke frem og tilbake etter ønske, men vi får se når det blir. Vi rekker det nok ikke før etter ferien. 

Om det er noe dere lurer på hvor er fra, så får dere spørre i kommentarfeltet 😀 

Ha en strålende dag! 

 

Følg oss på Facebook og Instagram 

 

49 kommentarer
    1. Så fin og flott utesalong du har. Ser ut som du kan storkose deg i denne delen av huset ditt..
      Du er heldig som har det så fint. Gjort alt selv eller :)?

    2. Utrulig fint det bli..=) Dokker e døktig og utrulig inspirerende..! Men kor dokker her kjøpt den fine utesalongen/sofaen?

    3. Dere har virkelig fått det superfint! Huset ser jo helt nytt ut 🙂 Men jeg lurer litt på hvorfor dere gidder å påkoste huset såpass mye penger når dere likevel skal rive det på sikt? Det kan da ikke vere forsvarlig å bo der dersom det virkelig er så kaldt der på vinteren som du har gitt uttrykk for?

    4. Så fint uteplassen ble! Når jeg er ferdig med skole og studie ønsker jeg å føytte til et småbruk som dere har! Men hvor er de små vasene på bordet kjøpt?

    5. Heia! Fint interiør og fine bilder og så flott vær vi har fått!
      Følg gjerne min nyoppretta blogg om smart privatøkonomi 🙂
      Fin dag videre!!
      Mvh Økonomidama

    6. Så fint dere har fått det! Og for en fin plass! Jeg bor i Andebu og liker meg best på landet, håper jeg får meg en slik plass etterhvert 🙂 Men hvorfor har du ikke hesten din hjemme? Skal du ha det etterhvert?

    7. Heidi: Grunnen til at jeg ikke har hesten hjemme er flere. Vi har stor låve, men det er ingen stall der, så det må bygges. I tillegg er det ganske mye greier å gjøre om jorder til beiter. Så derfor har jeg henne ikke hjemme. Blir en herlig forandring om ikke så lenge, men det kommer jeg tilbake til da. En eller annen gang kommer jeg nok til å ha stall på gården ja, men greit å vente til jentene er litt større.

    8. Amalie: Tusen takk! Det har ganske mye å gjøre med at man faktisk får det veldig mye bedre med seg selv om man trives der man tilbringer mesteparten av sitt liv. Forsvarlig var vel å ta meget hardt i. Haha. Jeg vet ikke hva du mener med det, det er ikke akkurat slik at vi kommer til å fryse fast i sengene. Huset har minimalt med isolasjon i veggene, men vi har varmepumpe, huset er lite og vi har vedovn som varmer opp hele huset på en halvtime. I tillegg har vi varmeovner på soverommene så det er nok ikke noe farligere å bo her enn andre steder. Grunnen til at vi på sikt må bygge nytt hus er fordi det er så gammelt, men når man er i 20-årene så er det langt bedre å bruke 100 000 på å få et hyggelig hjem enn å få 2 millioner til i lån. 😉

    9. Det ble superfint! 🙂 Flinke dere!
      Jeg liker forresten den nye headeren din veldig godt! Alle de andre har også vært fine, men jeg tror jeg liker denne best 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    10. Vi skal bygge veranda nå, kan jeg spørre hvor mye deres kom på? Er selv veldig ung, så har ikke all verden å bruke.

    11. K: Hva vår kom trenger ikke å være det deres kommer på. men på montér kan du regne ut hva din veranda vil komme på om du har mål på hvor stor den skal være 🙂

    12. K – Med noen rabatter så måtte vi gi 7000, for tre til en veranda på ca 20 m2.Men det er veldig forskjellig fra sted til sted, og ikke minst hva du må ha under av støtte. Om du vil støype eller ha det “hvilende” på jorda.
      Det ble utrolig fint hos dere!:)

    13. Dere er så flinke!
      Irriterer meg litt at du ikke er den mest leste bloggen på topplista, for FOR en inspirasjon dere er, både som foreldre til to herlige, og alt dere utretter med huset i en travel hverdag. Tommel opp for dere altså 🙂

    14. Christine: nå dro jeg på smilebåndet her 🙂 så koselig at du ønsker meg til tops, kanskje jeg kommer dit en dag. Jeg er i hvertfall overveldet over at 8000 nordmenn er inne å ser på bloggen min i løpet av en dag. 🙂

    15. det har blitt så fantastisk fint! Men det hadde blitt så utrolig mye finere om dere la ny plen hvor dere har plen, og om du hadde malt blomsterkassene dine! De hadde passet så mye bedre inn om de var hvite, gråe eller noe lignende!

    16. Anonym: pennen må nesten rekke å gro, om en uke er det nok grønt igjen 😉 kassene blir ikke malt, det er gamle potetkasser som er funnet i låven og ødelegges ved å males 🙂 mener jeg.

    17. Oi, så fint! Men hadde vært litt nervøs for å sette meg i de ytterste stolene i sittegruppen på hjørnet av plattingen der.. Vips så ligger man nede på grusen med hjernerystelse.. Bør sette hele gruppen lenger inn, eller bygge rekkverk 😉

    18. Hei! ELSKER uteplassen deres! Og har prøvd å leita meg frem på bloggen din nå for å få beskrivelse osv.. Men ikke lyktes! For jeg så på snapchatten din hvir utrolig praktisk den solskjermingen deres ble! Akkurat sånn vi trenger!
      Har du laget ett innlegg om dette, eller leiter jeg forgjeves? Håper du kan evt kan lage ett innlegg om hvordan du har gjort det!!:)

    19. Marthe: Du leter nok forgjeves, for solskjermingen er bare satt opp midlertidig, og er ikke akkurat veldig praktisk. Men om du ønsker noe lignende de vi har nå så er seil mitt beste tips. Kjøp et seil og heng det opp. Det er døds stilig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg