Tvillinger vs Tvillinger

God søndag morgen, siste dag i uka allerede. 

I går var vi hos bestemora og bestefaren til BT, altså to av oldeforeldrene til jentene. De hadde samlet inn familien til mat og kaker.
Og for første gang fikk jeg hilse på broren til oldefar. Broren som jeg har hørt så mye om.
Han var der allerede da vi kom og jeg gikk bort for å hilse på han. “Hei, jeg har ikke hilst på deg enda, men jeg ser jo godt hvem du er” sa jeg. For det er ikke veldig vanskelig da han er oldefars eneggede tvillingbror.  

Kan dere tenke dere noe så fint som å se disse eneggede tvillingbrødrene på snart 86 år ved siden av våre eneggede tvillingjenter på halvannet. Det jeg kanskje legger merke til som ekstra spesielt er hvordan ordefar og tvillingbroren ser på jentene. De fleste som tar en god titt på våre to små ser på dem med et blikk som tydelig viser fascinasjon og undring over hvordan det er å være tvilling før de ser opp på meg med det samme blikket og spør hvordan det er å være mor til tvillinger. Men blikket til disse tvillingbrødrene er helt annerledes, det er et blikk som viser forståelse, et smil som viser at de kjenner seg igjen. Det er helt underlig og kanskje vanskelig å forklare, de ler der andre ikke ler fordi det antagelig tilhører tvillinghumoren.

Tvillingbrødrene har som jentene er, vært som to dråper vann hele sitt lange liv. De har lurt mange og en hver med sitt utseende, og har mange gode tvillinghistorier. Tvillingbrødrene er bare et sett av morens 3 tvillingpar som ble født – er ikke det speiselt. Det var kun to av parene som levde opp, og det andre paret var toeggere. 

Det er også disse oldeforeldrene som kjøpte gården vår på 60 tallet og BT kjøpte den av dem da ingen av barna deres ville overta gården. Det er så utrolig spennende å høre historie om gården og fortellingene rundt plassen vår, rart å tenke på hvordan “hele” familien til BT har bodd her. Så utrolig moro. 

Vi fikk også et bilde fra gården som er tatt rundt 1970 tallet

Det er blitt noen endriger her siden den tid, men huset er så godt som likt enda. Låven har blitt større og hønsehuset som er bygningen helt i høyre i bildet er borte. 

Nå skal jeg ut en tur ut med snuppene, så ønsker dere en fin morgen så kommer jeg tilbake med et syinnlegg senere i dag ^^, 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg