Ferdig sydd kjole til bryllup

Juuhuu! Jeg ble nødt til å ta meg en liten pause fra ordning og styring til bryllupsfesten i morgen her inne. Grunnen til at jeg onsdag kveld fant ut at jeg fikk reise og kjøpe stoff i stedet for kjole, var av den grunn at jeg ikke fant en eneste kjole som ikke var rød, sort eller gull da jeg lette byen rundt. Bryllupsfesten til mamma og Lars har ikke en stiv dresskode, derfor ønsket jeg en kort kjole. Men siden jeg stort sett alltid ender opp i de nitriste fargene sort eller grått, hadde jeg veldig lyst på litt mer farger til en bryllupsfest. 
Så til tross for at jeg hadde to timer til rådighet for å sy en kjole, klarte jeg ikke dy meg. Ikke at det tok to timer, det tok i alle fall det tredoble. 

Det var et plunder og et strev. Haha. Men jeg kom meg i mål, og jeg er såå fornøyd! Herlighet. Min første ordentlige kjole! Kanskje på tide etter som jeg snart må sy brudekjolen min! Herre jesus og alt det der! 

Kjolen er litt mer avansert enn andre ting jeg har laget før, ettersom overstykket på kjolen er formsydd. Overstykket i seg selv består av 7 mønsterdeler x 2 siden jeg har for på innsiden også. I skjørtedelen er det fire lag med stoff, så det har vært paljetter og stoff rundt om i hele stuen til min kjære mann nå nettopp ryddet etter meg. 

Nå er jeg snart klar for byllupsfest. Jeg må bare lage en bryllupskake først ! Men så skal jeg sette meg godt til rette i frisørstolen i morgen og nyte dagen til mamma og Lars etter det! 

God helg! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

44 kommentarer

Siste innlegg