Dette hjemmelagde og stilfulle interiørtipset

Gratulerer med dagen, til min venninne Line som har bursdag i dag. Dette er var min gave til henne og mannen som vi feiret i helgen. På kortet måtte jeg skrive:

I år venter en hjemmelaget gave, mon tro om Martin forstår hva det kan være

De måtte pakke opp den store gaven sammen, og som jeg tenkte studerte mannen i hus den fra alle kanter, for hva var det egentlig?

En lang og slank boks – rett og slett. 

Line og jeg har i motsetning til mennene våre lagt merke til at flere interiørprofiler har slike, ja hva skal man kalle det; stativ til pynt, plassert i stuen. De er malt i samme farge som veggen, noe som gjør at de sklir rett inn, men allikevel fremstår som noe helt unikt og spesiallaget. Det er noe med å lage denne 3D effekten som gir et så delikat blikkfang til rommet.

 

Jeg fisket etter fargen de har malt i stuen, noe som i og for seg var lett å spørre om uten å vekke mistanke med tanke på at vi selv maler alle rom i huset om dagen.

Selve stativet er ganske enkelt å lage. Jeg har skjært ut 4 sider av en sponplate + en topplate. Målene på stativet er 90 cm høy, 25 cm dyp og 30 cm bred. Baksiden har jeg laget 8 cm kortere, slik at jeg skulle være sikker på at den gikk over listen langs gulvet. På den måten kan stativet plasseres helt inntil veggen uten å komme i konflikt med listen. Med alle dele limt og spikret (med en dykkertpistol) sammen til en boks sparklet jeg og la på papirremser langs alle hjørnene. Da stativet var ferdig sparklet og pusset malte jeg den i samme farge som veggen, og voila!

 

Den passet perfekt inn, og det er så gøy! Her er et bilde av den tatt i sitt rette miljø – nemlig i den lekre stuen til Line og Martin.

Jeg gleder meg til å lage en til meg selv også! 😀

5 kommentarer
    1. Nydelig 🙂
      Så gøy å se prosessen på husbyggingen da jeg er i huskjøp-prosessen selv og skal starte å pusse opp så fort salget går igjennom. Finner enorm stor inspirasjon hos deg! <3
      Men jeg har fulgt deg i noen år nå, helt siden graviditeten av O&O faktisk.. Ikke vært flink å legge igjen kommentarer.. Men lurer på hva som skjedde med Dronninga? Fine fine hesten <3

      Stor klem, all respekt til dere for det dere gjør! <3

    2. Hei,
      Så genialt å lage egen pidestall selv med betonglook. jeg fikk lyst til å prøve det, men hva slags sponplate bruker du? Glatt?

      Kunne du ikke lagt ut en innkjøpsliste på hva man trenger? eller tar du på deg bestilling til å lage? 🙂 Ønsker 2 eller 3 stk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg