Kreative påfunn som overrasker og gir glede

Jeg har for lengst gått ut av tellingen på antall koronadager hjemme. Det eneste jeg vet er at jeg har mistet helt oversikt over om det er mandag eller fredag, og så har jeg mistet fullstendig kontroll over huset som nå har nådd nye høyder i hva jeg kan kalle kaotiske tilstander. Det er rot over alt, men så lenge ungene klarer å leke litt for seg selv, om det så betyr at de drar fram alt de eier og har, så får det bare være om det samtidig betyr at jeg får jobbet litt, eller får en halvtime for meg selv.

Nå som påsken nærmer seg, prøver vi å dra inn en del “kunst og håndverk” i hjemmeskoledagene. Det er så klart fordi jeg selv finner stor glede i dette, men også fordi det da er enkelt å aktivisere barna med noe de blir oppslukt av samtidig som de får utviklet sine kreative ferdigheter.

Det har vært en sann glede å se alle påskeharer som har blitt laget i så mange hjem etter at jeg delte hvordan påskeharene  lages sist uke, fortsett å sende meg bilder på Instagram @stineskoli. Vi har funnet stor glede i å lage disse, og i går overrasket vi tre sett besteforeldre med et påskeegg.

Vi malte noen gigantiske påskeegg fra Europris, og fylte de med hjemmelagde påskeharer, en påskelilje, Anthon Berg godteri og hjemmelaget påskekort laget og skrevet av barna.

Finn på kreative påfunn som overrasker og gir glede

Dette er mitt beste tips i disse tider. Du kan for eksempel la barna tegne tegninger, og skrive en påskehilsen til besteforeldre eller andre du er glade i. Kanskje er det noen elever i klassen til barnet ditt som har bursdag, og som du og barnet kan sende en bursdagshilsen til?

La ungene lage opp et lager med bursdagskort

Dette er helt genialt, kjøp inn noen fargede ark, og det du ønsker av ting og tang som kan brukes til å pynte litt med. Klipp et ark i 2 og brett det til kort, så lar du ungene få klippe, lime og dekorere som de ønsker. Vips så har du kort for det neste året klart i skapet

 

 

1 kommentar
    1. De påskeharene er så fine og hyggelige, blir så glad når jeg ser på de:-)

      Skal si dere har laget masse fine kort, det blir ikke mangel på det i hjemmet deres på en stund.-). Kos dere videre, huset står tryggt og rydde kan du/dere gjøre “siden” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg